Hvordan udnytter du dine konkurrenters svagheder til din egen konkurrencefordel?
På nettet ligger der offentligt værdifuld information direkte fra dine konkurrenters kunder. Hvorfor ikke udnytte den viden til at opnå en stærk konkurrencefordel?
Sådan gør du:
- Udvælg et par konkurrenter.
- Find dem på Trustpilot eller Google og udvælg 1-3 stjernede anmeldelser.
- Analyser klagerne – hvad brokker kunderne sig over? Hvad kan de ikke lide ved dine konkurrenter?
- Brug klagerne til din konkurrencefordel – sørg for, at kunderne ikke oplever samme problemer hos dig og brug det i din markedsføring.
Eksempel: “Konkurrent X har dårlig kundeservice – de er ikke til at få fat i og taler kun engelsk”. Udnyt i din markedsføring: “Du kan ringe til en dansktalende kundekonsulent 8-16 alle hverdage og få kvalitetskundeservice”.
Det er selvfølgelig afgørende, at du kan leve op til den konkurrencefordel, du markedsfører dig med. Ellers kan strategien have en negativ effekt.
Skal jeg hjælpe dig med strategien?