Der var engang en, der lærte mig, at jeg skulle undlade at bruge emojis på LinkedIn. Og hvis jeg absolut skulle bruge emojis, så max én per opslag.
❌ MEN det er faktisk helt forkert.
✅ Det er både tilladt og anbefales bruge emojis på LinkedIn.
Og jeg må erkende, at jeg elsker de små følelsesikoner 😍
Nogle mener, at brug af emojis er useriøst og kan underminere ens professionelle image på #LinkedIn. Andre mener, at Emojis er upassende i en forretningskontekst.
Men LinkedIn er i dag mere end bare en formel forretningsplatform. Det er et socialt netværk, hvor mennesker opbygger #relationer.
Og her er emojis faktisk en hjælp, fordi de små ikoner tilføjer en personlig dimension til dine interaktioner på LinkedIn og skaber en mere positiv, afslappet og personlig stemning 🤗
Skriver du uden #emojis? Måske fordi du vil undgå at fremstå useriøs? Fordi du er bange for at blive misforstået? Eller fordi du ikke ved, hvilke emojis du skal vælge?
Så skal du måske kaste dig ud i emoji-lingoen alligevel. Forskning viser nemlig, at emojis kan gøre dine tekster mere sympatiske og #imødekommende 💙
Og der er faktisk flere fordele ved at bruge emojis:
⭐ De hjælper teksterne med at vise #personen bag.
⭐ De hjælper med at nedbryde #barrieren mellem skrift og talesprog.
⭐ De skaber #energi og sætter liv til vores opslag.
⭐ De skaber #blikfang, og din tekst bliver lettere at afkode.
⭐ Og så bliver modtagerne #gladere, når de læser tekster med brug af emojis.
Er du stadig i tvivl om emojis passer til lige netop din virksomhed?
Så #test det af: Lav to forskellige opslag – det ene med emojis og det anden uden, og se så på, hvilket opslag der får de bedste resultater.